تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


یه اخلاقی هست که تازگیا به خصوص بین دخترا میبینم و به نظرم خیلیییی زشته. اینکه چند ماه، یه سال، دو سال با یه آدمن و بعد که به هرررر دلیلی این ارتباط به هم میخوره شروع میکنن به گفتن اینکه وای چقدر بد بود و اصلا در حد من نبود!! و اون همش اصرار میکردااااا ولی من همش میگفتم نه!!! تا دیروز تعریفشو میدادن، یهو میشه بدترین آدم عالم و همش بدشو میگن. ولی من به شدت احساس میکنم اینا بیش از اینکه توهین به اون آدم باشه، توهین به خودمونه. اون آدم هرچی که باشه، خوب یا بد، یه روزی انتخاب و سلیقه ی ما و چه بسا فرد مورد علاقمون بوده. اگه به اون احترام نمیذاریم حداقل به انتخاب خودمون احترام بذاریم.
نکته ی بعدی هم اینکه یا ما به روابط آزاد معتقدیم یا نیستیم. اگه معتقدیم پس دیگه پنهون کاریمون چیه؟؟!! این اداها که من با هیشکی نبودم و نیستم چیه؟! اگه هم معتقد نیستیم، پس این ارتباطای نصفه و نیمه و چت کردنا چیه؟! بهتر نیست یکم تکلیفمون با خودمون روشن باشه؟! ما یه روزی یه آدمی رو دوست داشتیم و به هر دلیلی نشده که ارتباطمون حفظ بشه و تمام شده. همین! راز دوران رفاقتو توی روزای دشمنی برملا نکنیم. بد آدمای گذشتمونو نگیم. اگه به هر دلیلی یه آدمایی دیگه توی زندگیمون نیستن، حرمتشونو حفظ کنیم.. 
اینم که میگیم فلانی همش به من اصرار میکرد و من همش میگفتم نه!!!، خیلی دروغ بزرگیه. حتی مزاحمای احمق توی خیابون هم یکم دنبالت راه میفتن ولی اگه خودت چراغ سبز نشون ندی و قاطعانه رد کنی بعد چند دقیقه میرن. بلاتکلیفی خودمونو توی روابطمون گردن دیگران نندازیم. 

پ ن 1: کاش یاد بگیریم آدما رو با چیزایی که توی انتخابش نقشی نداشتن نسنجیم. آدما رو با خانواده و خونه و دارایی پدریشون و سطح سواد خانوادشون و چهرشون نسنجیم. اینا به انتخاب خودشون نبوده.. قطعا گزینه های بهتری واسه سنجیدن وجود داره..
پ ن 2: من مریم مقدس نیستم و منم اشتباهات خاص خودمو توی زندگی داشتم. این چیزیه که این روزا شدیدا اصرار دارم به آدمای اطرافم بفهمونم. من نه توی غار بزرگ شدم، نه با دیدن یه پسر رنگم میپره و نه آدم صفر و بی تجربه ای ام. منم توی همین جامعه و اتفاقا توی یه خانواده ی غیرمذهبی بزرگ شدم. و خواه ناخواه تجربیات خاص خودمو داشتم. بابت تجربیاتم هم شرمنده ی کسی نیستم. بابت اشتباهاتم خودمو سرزنش میکنم خیلی وقتا ولی همون اشتباهات سال های گذشته باعث شده که الان تا حد خیلی زیادی از اشتباهات خیلی بزرگ جلوگیری کنم. دید و تصوری بهم داده که به دست اومدنش حاصل اون اشتباهات و خطاها بوده.. 
آدما به دوگروه معصوم و هرزه تقسیم نمیشن!!! آدما یه چیزی بین این دوتان. که البته واسه آدمای مختلف درجه بندی هاش فرق میکنه. پس به زور آدما رو توی این دوتا گروه جا ندیم!
پ ن 3:چرا واقعا میانترمای ما بعد یه ماه تموم نشده هنوز؟! با این حال وب کتاب آپ شده :-))))
یانوشکا .. ۰۷ آذر ۹۵ ، ۱۸:۲۵ ۱۷ ۱۲ ۸۷۶

نظرات (۱۷)

  • رخساره
    پنجشنبه ۱۸ آذر ۹۵ , ۰۸:۰۷
    عاشقتم پژال عزیزم...چه روحیه و فکر پر انرژی داری...چه دیدگاه قشنگی داری...اگه اختلاف سنیمون فرق داشت میگفتم تو همزادمی یا دخترمی...چقدر فکرامون نزدیک به هم...فقط من تسلیم دختر بودنم شدم ولی تو نشو...خودتو دوس داشته باش و بخاطر هیچکس تغییر نکن...فقط وفقط روی پای خودت وایسا...هراتفاقیم که بیوفته
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۱۸ آذر ۹۵، ۰۸:۳۵
      آخ که نمیدونی چقدرررررر واسم عزیزی رخساره. خیلی خیلی.. کاش فرصتش بود بیشتر پیش هم باشیم.. حیف که نیستی.. دلم واست تنگ شده. نگرانتم..
  • لیمو
    چهارشنبه ۱۷ آذر ۹۵ , ۱۵:۲۰
    سلام پژال
    خوبی؟بازم نیستی یه مدته :-(
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۱۷ آذر ۹۵، ۱۵:۲۸
      هستم همین دور و برا ;-) بزودی پست میذارم :-)
  • یک نویسنده
    پنجشنبه ۱۱ آذر ۹۵ , ۱۴:۰۹
    کاملا درسته. انسانها خاکستری هستند. و نه سیاه یا سپید مطلق. متاسفانه این طرز فکر بیشتر از فیلم و سریال های ایرانی که در تلوزیون ما پخش می شود، تزریق ذهن مان می شود.
    اکثرا عده ای بسیار نازنین و خوب و در مقابل افرادی شیطان صفت و متفرعن وجود داشته و به همین گونه شخصیت پردازی می شوند. رفتارهای خوب این افراد پلید نیز برای رسیدن به مقصد شوم شان نشان داده می شود. 
    قصدم این نیست که بگویم در فیلمهای غیر ایرانی خصوصا آمریکایی چنین چیزی وجود ندارد، اما در طول داستان مخاطب را با ابعاد مهم و روشن آنان آشنا می کنند.  
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۱۱ آذر ۹۵، ۱۴:۳۷
      بله.دقیقا همینطوره..
  • معلوم الحال
    چهارشنبه ۱۰ آذر ۹۵ , ۱۰:۲۱
    آخه چرااااااا؟  😔😔😔
  • منتظر اتفاقات خوب
    سه شنبه ۹ آذر ۹۵ , ۱۹:۳۳
     از یه سری اشتباهات نه چندان بزرگمون شاید پشیمون نباشیم چرا که با تجربه اونا جلوی اشتباهات بزرگ و خسارات جبران ناپذیرش گرفته میشه. ولی همیشه هم نمیشه اسم اشتباه رو تجربه گذاشت. به هرحال باید پای کاراوتصمیمات و انتخاباتمون بایستیم.
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۹ آذر ۹۵، ۲۰:۱۸
      خب من تمام قد پای تمام اشتباهاتم و درصورت لزوم تاوانشون می ایستم :-)
  • کروکودیل نیمه فمنیست
    سه شنبه ۹ آذر ۹۵ , ۱۲:۴۵
    البته فک میکنم این یه مسئله ی تقریبا طبیعی باشه ...به قولی آدم وقتی چیزی رو از دست میده باید بتونه خودشو ریکاوری کنه
    مثل زخم که نیاز به لخته شده خون و ترمیم بافت داره تا خوب بشه کامل، اینم همونطوره
    فقط ایرادش اینه که تو جامعه ی ما پذیرش اجتماعی راجع به اونی که تو یه رابطه ست طوری نیست که اون آدم بعد از تموم شدن رابطه ش(حالا به هر دلیلی) بتونه از اون موارد ترمیمی استفاده کنه ... چه بسا اونایی که حتی به روابط باز معتقدن ، تو زندگی واقعیشون این قضیه هیچ نمودی نداره و حتی دوستای نزدیکشونم گاهی از رابطه شون خبر ندارن ...اینجاست که طرف وقتی به هم زد رابطه شو نمیتونه بره راجع به داستان، حقیقتا رو برای صمیمی هاش توضیح بده ...پس میشینه با حرفای خاله زنکی خودشو تخلیه میکنه تا بتونه اون ریکاوری رو تجربه کنه
    یه جمله ی خوبی از یه دوستی شنیدم سالها پیش که همیشه جلوی ذهنمه
    میگفت کسی که فرصت حرف زدن تو زمان و مکان مناسب و شکل مناسب رو نداشته باشه ، تو هر زمان و مکان و به هر شکل نامناسبی که فرصت پیدا کنه خودشو تخلیه میکنه
    این شاید یکی از اون مورداست که ریشه ش نهایتا به همون بلاتکلیفی تو روابط میرسه
    اتفاقا ادم تو این موقعیت به انتخاب خودش خیلی احترام میذاره و به نظرم این بد گفتنا بیشتر یه واکنشه،یه دلداری برای رفتن کسی که انتخاب چندان بدی نبوده .وگرنه اونایی که بدن که دیگه...
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۹ آذر ۹۵، ۱۴:۲۹
      اون ریکاوری رو کاملا درک میکنم.ولی بیشتر منظورم ادماییه که مدام اصرار دارن ادعای پاکی کنن و مدام نگرانن گزینه های احتمالی بعدیشون از دست بره..
  • نفس نقره ای
    دوشنبه ۸ آذر ۹۵ , ۲۳:۲۲
    کوجاایی بابا ما هنوز میانترمامون شروع نشده :|
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۹ آذر ۹۵، ۱۴:۲۷
      ما دیگه پایانترمامونم شروع شدااا :-))))
  • معلوم الحال
    دوشنبه ۸ آذر ۹۵ , ۲۲:۱۰
    من متهمم؟  :-/ :-؟ 
    من جز حقیقت هیچی نگفتم. اما از این اخلاق مزخرف هم جنساتون زیاد دیدم. این یه حقیقت تلخه!!!  :'(
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۹ آذر ۹۵، ۱۴:۲۶
      شما بابت یه چیز دیگه متهمی :-\
  • سیب سبز
    دوشنبه ۸ آذر ۹۵ , ۲۲:۰۳
    این پ.ن1 خیلی اتفاق بزرگیه...خییییلی...اگر بهش رسیدی واقعا دمت گرم..
    پ.ن 3: دلت بسوزه P-:
  • ree raa
    دوشنبه ۸ آذر ۹۵ , ۱۳:۵۹
    اخ گفتی ! یکی از دوستای من هست ، انواع و اقسام دوست پسرا رو داشته از دوران دبیرستان تا الان که این موضوع نه به من مربوطه، نه به هیچ کس دیگه ! زندگی خودشه، انتخاب خودشه 
    اما وقتی میاد جلوی روی ادم انکار میکنه خیلی متعجبم میکنه تازه اونم من سوالی ازش نمیکنم که با کسی هست یا نه، خیلی دوست داره روش تاکید کنه کلا ! اخه به من چه؟ من چه کارم که تو رو قضاوت کنم ؟ اصن من خودم کسی تو زندگیم هست ، اصن هرچی ! چرا اینقدر به خودت و روش زندگی و انتخابات نگاه بد داری! اگه بده چرا انجام میدی، اگه بد نیست پس چته-ـ- 

    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۸ آذر ۹۵، ۱۴:۳۳
      مسئله اینه که بعضیا به خودشون شک دارن.تعریفشون از خوب و بد هنوز همون تعریفای سنتی.تو ناخوداگاهشون پذیرفتن دختر خوب اونیه که پسرارو نگاه هم نمیکنه!حالا هم اصرار دارن نشون بدن که همون دختر خوبه هستن! از طرف دیگه هم میترسن گزینه های دیگشون بپره ;-)
  • من .
    دوشنبه ۸ آذر ۹۵ , ۰۷:۳۴
    منم همین نظرو دارم اگه به هر دلیلی رابطه مون با یکی تموم شد نباید دربارش بد بگیم و خودمونو بالا بگیریم اون آدم با همه بدیهاش یه روزی مورد پسند ما بوده و ما حتی عیباشو هم نادیده می گرفتیم، پست خوبی بود 
    مرسی :) 
  • معلوم الحال
    دوشنبه ۸ آذر ۹۵ , ۰۱:۳۶
    اول از همه برم سراغ پ. ن. ٢:
    تو اولین کسی هستی که اگه تلویزیون برنامه ای راجع بهت بسازه میگه "نامبرده در خانواده ای غیرمذهبی چشم به جهان گشود"!!! خخخخخ
    از بچگی دوست داشتم یه غیر مذهبی ببینم :)))

    محتوای کلی پستت هم واقعا حرف دلم بود. نمیدونم چرا خودشون بعله میگن بعدش خودشون میزنن تو سر مال :/ حالا اون به کنار! افشای اسرار دوران رفاقت خیلی کار زشتیه!  ایقد بدُم میا از ایحور آدمای بیشوووور 
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۸ آذر ۹۵، ۱۰:۳۳
      دیوانه :-))))
      اصن تو خودت جز متهمین این پستی!
  • هوپ ...
    دوشنبه ۸ آذر ۹۵ , ۰۱:۰۳

    توی هر چیزی باید حرمت نگه داشت، حتی حرمت رابطه ی کوتاه مدتت و رازهاش... باید پذیرش اشتباه رو داشت و این خیلی سخته!
  • بای پولار
    يكشنبه ۷ آذر ۹۵ , ۱۸:۴۴
    چقدر خوب گفتی که این اخلاق یعنی توهین به خود آدم. و می‌دونی دلیلش چیه. نگاه منفعت طلبانه‌ایه که به همه‌ی شئونات زندگیمون افتاده. حتی علاقه و دوست داشتن...

    این قضیه‌ی دوم هم به خاطر اینه که ما بین سنت و مدرنیته گیر افتادیم و بدجور داریم گندش رو بالا می‌آریم. بالاخره یا رومی روم یا زنگی زنگ. شاید به همین خاطر که من اصلا روی خوشی به روابط دوست دختر پسری توی این مملکت نشون نمی‌دم. چون از پنهان کاری و دروغ بدم می‌آد...

    آدمی که دیگری رو به خاطر جبریات زندگیش قضاوت نکنه واقعا سطخ شعور و فرهنگ بالایی داره و خب بالعکس.

    تو این مملکت عادت شده که همه چیز سیاه و سفید یا صفر و صد دیده بشه.
    در ضمن این که اشتباه نکرده باشی مزیت نیست. اینکه ازشون درس گرفته باشی و دیگه تکرارشون نکنی امتیاز بزرگیه.

    راستی خانوم دکتر خداییش هر پستت اندازه چندتا نوشته مطلب و حرف داره ها! آدم می‌مونه چطور کامنت بذاره براش.
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۷ آذر ۹۵، ۱۹:۴۲
      اخه همش به این فکر میکنیم که مبادا با گفتنش گزینه های بعدیمون به خطر بیفته!!
      اره واقعا بین سنت و مدرنیته موندیم.
      سخته تا بپذیری دیگرانو اینطوری قصاوت نکنیا.خیلی سخته.ولی اگه بتونی باهاش کنار بیای،تصمیما و انتخابای زندگیت خیلی بهتر میشه..

      چه خوب که پستام بنظرت خوب میاد. مرسی که میخونی و کامنت میذاری :-)
  • دایناسور
    يكشنبه ۷ آذر ۹۵ , ۱۸:۳۲
    خب چرا باید نوشته های شخصی شما فیلتر شه؟؟؟
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۷ آذر ۹۵، ۱۸:۳۵
      خب چون قبلا شخصی نمی نوشتم. چند ماهی میشه که شخصی مینویسم :-)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی