تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


زن ها همیشه مادرند و مردها بچه... مثلا فرهاد، مجنون، پادشاه، شاعر، من، هر کس که باشد همیشه دلش می خواهد یک زن در زندگیش باشد که مدام بهش رسیدگی کند و مراقبش باشد. می گویند پشت سر هر مرد بزرگی یک زن ایستاده، اما پشت سر هیچ زنی، هرگز مردی نیست.


دویدم و در راه فکر کردم که من چه یادی دارم،چرا یادم به وسعت همه ی تاریخ است؟چرا آدم ها در یاد من زندگی میکنند و من در یاد هیچکس نیستم....
گفت:"میدانی اولین بوسه جهان چطور کشف شد؟"
گفت در زمان های بسیار قدیم زن و مردی پینه دوز یک روز به هنگام کار بوسه را کشف کردند.مرد دست هایش به کار بود،تکه نخی را با دندان کند،به زنش گفت بیا این را از لبم بردار و بینداز.زن هم دست هاش به سوزن و وصله بود.آمد که نخ را از لب های مرد بردارد،دید دستش بند است،گفت چکار کنم.ناچار با لب برداشت،شیرین بود.ادامه دادند...

وقتی خدا می خواست تو را بسازد ، چه حال خوشی داشت ، چه حوصله ای ! این موها ، این چشم ها .... خودت می فهمی ؟ من همه این ها را دوست دارم .

 

کارم از تکیه گذشته . دلم می خواهد توی بغلت بمیرم .


بچه که بودم خیال میکردم همه چیز مال من است، دنیا را آفریده اند که من سرم گرم باشد، آسمان، زمین، پدر، مادر، درخت ها، اسب ها، کالسکه ها و حتی ان گنجشک ها برای سرگرمی من به وجود آمده اند. بعدها یکی یکی همه چیز را ازم گرفتند. مایعی در رگ هام جاری بود که میگفت این مال شما نیست، راحت باشید. پسری که عاشق کبوتر ها و خرگوش ها بود، خودش را به درختی دار زد. چرا؟ مادر گفت بماند برای بعد. کاش تولد من هم می ماند برای بعد، به کجای دنیا بر میخورد؟

گاهی احساس می کردم دنیا بر اساس عقل و منطق مردانه می گردد که مردها شوهر زن ها بشوند و صورتشان را چروکیده کنند، اگر توانستند بچه به دامنشان بیندازند و اگر نتوانستند اشکشان را در بیاورند. زن موجودی است معلول و بی اراده که همه جرئت و شهامتش را می کشند تا بتوانند برتریشان را به اثبات برسانند. مسابقه مهمی بود و مرد باید برنده می شد.اما نمی دانم آیا خدا این جور تقدیر کرده بود، یا من بداقبال بودم؟ این چیزها را من هرگز نفهمیدم. 


اینا یه بخش هایی از کتاب "سال بلوا" عباس معروفی بود. به جرئت میتونم بگم جز بهترین کتاباییه که خوندم. عباس معروفی انصافا فوق العاده مینویسه.. این کتابو برای چندمین بار خوندم. قاعدتا اینا رو باید توی اون وب مینوشتم ولی انقدر بنظرم زیبان که جاشون همینجاست :-)

پ ن: به قول آوا بانو: چه خوب بود اگر یادم در خاطری جاری بود.. (هرکسی.. شخصش مهم نیست. مهم اینه که کسی قلبا به یادت باشه..)

بعدا نوشت: بخدا من نه عاشقم نه شکست عشقی خوردم و نه با کسی رابطه ی خاصی دارم. لطفا و لطفا سناریو نسازید و کامنت این مدلی هم نذارید چون قطعا جاش توی هرزنامست! 
یانوشکا .. ۲۶ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۱۹ ۷ ۴ ۴۸۷

نظرات (۷)

  • یک نویسنده
    شنبه ۱۷ مهر ۹۵ , ۲۱:۳۲
    به قول مهران مدیری: پشت سر هر زن موفقی یک مرد بدهکار وجود داره  :))
  • مژگان
    پنجشنبه ۱ مهر ۹۵ , ۲۰:۰۰
    سلام...
    ممنووووونم مهربون توهم ب من خیلی لطف داری...
    واسه ی دوست میخواستم فکر کردم جمله های کوچیک بوده نمیدونستم داستان...
    فکر نکنم مناسبش باشه چون خیلی غم انگیزه...
    ب هرحال ممنون عزیزم...
  • مژگان
    چهارشنبه ۳۱ شهریور ۹۵ , ۰۹:۳۴
    سلام...
    خیلی قشنگ بودن...
    میشه یادداشتشون کنم؟
    میدونی چیه؟من از اینکه همیشه ب یاد ی عده هستم ناراحت نیستم من از این دلم میگیره ک گاهی وقتا حس میکنم یاد کردن من و ب یادشون بودنم آزارشون میده...
    منم برام مهم نیست ک طرفم کی باشه اصلا دختر یا پسر بودنش ب کنار ولی خیلی دلم میخواست واسه ی نفر خیلی عزیز باشم و شاید باشم اما توقع من زیاده فقط ب رو کسی نمیارم بیشتر تو وجود خودم میریزم...
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۳۱ شهریور ۹۵، ۱۴:۰۴
      سلام به روی ماااهت عزیزم :-)
      این کتاب عباس معروفی رمانه و اینا هم بخشی از کتابه. خیلی قشنگه ولی بی نهایت غم انگیزه. بستگی داره بخوای به کی هدیه بدی.. سبک معروفی خیلی خاصه و همه پسند نیست..
      اینم جواب کامنت خصوصیت
  • ستــ ـاره
    جمعه ۲۶ شهریور ۹۵ , ۱۵:۲۵
    اولش که میخوندم اصلا متوجه نشدم جمله هایی از کتابه...نمیدونم چرا...
    خیلی خوب بود... به لیستم اضافه شد ... مرسیییییییییی
  • مــیـمـ‌‌‌‌ ‌‌‌‌
    جمعه ۲۶ شهریور ۹۵ , ۱۴:۵۸
    اون اوایل منم مدام توضیح میدادم ملت چیز خاصی نیس :/بارم یه عده نمک درخواست شیرینی میکردن
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۲۶ شهریور ۹۵، ۱۴:۵۸
      :-))))))
      خوبیش اینه متنای من بیشتر حالت دعوا و شکایت دارن. همون شکست عشقی و خیانت و اینا کامنت میاد :-)))))
  • مه‍ شید
    جمعه ۲۶ شهریور ۹۵ , ۱۴:۵۰
    با اینکه غالب مردای اینجا ازین قاعده خارج هستن اما بازم وظیفم می‌دونم بگم کمی بی‌انصافیه.
    مخصوصل مجنون طفلی :))) با اینکه خود نظامی یه قطعه شعر داره درموذد مظلومیت لیلی اما بنظرم پا به پای هم زجر کشیدن :))) بگذریم حالا می‌خوام بگم هستن مردای خوب با اینکه این روزا کمتر میبینیمشون اما هستن ؛)
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۲۶ شهریور ۹۵، ۱۴:۵۴
      شاید باشن.. نمیدونم :-)
  • ZaHrA ...
    جمعه ۲۶ شهریور ۹۵ , ۱۴:۴۱
    یکی از دوستای دبیرستانم ی بار میگفت همیشه به یادتم و همیشه برات دعا میکنم :) بعضی وقتا که میاد تو ذهنم میگم خدا کنه هنوزم به یادم باشه و برام دعا کنه :)
    همیشه لازمه ادم از این بعدا نوشت ها بذاره !:/ 
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۲۶ شهریور ۹۵، ۱۴:۴۵
      منم واقعا دلم دوستی میخواد که همیشه به یادم باشه. بخصوص اینکه خودم همیشه به یاد یه عده هستم.حتی دوستای وبلاگی..

      نمیدونم والا. ظاهرا همه پستا بعدا نوشت لازم دارن!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">