تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان



یانوشکا .. ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۳:۵۵ ۱۳ ۷ ۹۸۹

نظرات (۱۳)

  • زینب ...
    پنجشنبه ۱۵ مهر ۹۵ , ۱۴:۴۸
    سلام

    دقت کردین با این حرف کاملا امربه معروف و نهی از منکر از بین رفته؟هر گناهی اگه علنی بشه گناهه یعنی دو تا گناه یا هم که اگه امربه معروف و نهی از منکر نشه هرج و مرج میشه(البته به صورت درست)

    من با نظر @مریم(تداعی آزاد)موافقم
    وقتی یه چیز خصوصی عمومی شد ما حق اظهار نظر داریم
    "قضاوت نکن"خیلی چیزا رو قبح زدایی کرده!
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۱۵ مهر ۹۵، ۱۷:۰۸
      درمورد امر به معروف و نهی از منکر نظراتم یه مقداری متفاوته که خب بگذریم..
      منم تا حد زیادی با نظرش موافقم. ولی خب نه اینکه درمورد همه چیز حق اظهار نظر داریم. اینم یه مقداری زیاده رویه..
  • ناصریا .
    شنبه ۳ مهر ۹۵ , ۱۲:۵۵
    احترام به عقاید همدیگه از اون شعارهای روشنفکرانه و قشنگیه که فقط تا زمانی که منافع خودمون در خطر نیفته تاریخ انقضا داره!
  • مریم ( تداعی آزاد)
    جمعه ۲ مهر ۹۵ , ۱۷:۳۰
    وای این تو حلق من مونده بود حتی یه بارم تو وبلاگم راجبش پست گذاشتم 
    ببین مردم ما مدت کمی هست که  از یه زندگی گروهی و کلونی به زندگی شهری رسیدن که بین حریم عمومی و خصوصیش مرز هست برای همین  اغلب" فضولی و دخالت نکن" رو با "قضاوت نکن" اشتباه میگیرن .
    اصلا مگر ما بدون قضاوت میتونیم زندگی کنیم؟ اینکه من دزدی نمیکنم یعنی قضاوت کردم که دزدی غلطه و نمیخوام انجامش بدم حالا اگه نظرمو بلند بگم اسمش میشه بد قضاوت کردن؟ 
    من با نظر ستاره هم تا یه حدی موافقم به نظر من همون مسلمان یا مسیحی ریش دار یا بی ریش هم تا وقتی که نظراتشو برای خودش نگه داشته ما حق نداریم حرف بزنیم ولی وقتی فکراشو بلند میگه دیگه فقط به خودش مربوط نیست
    مثال: خانومه زن دوم شده وبلاگ زده مزخرفات مینویسه آیا باید بگم زندگی خودشه و نباید قضاوت کنم؟ اگه این آدم دهنشو میبیست و زندگیشو میکرد بله من حق ندارم برم در خونشو بزنم بگم تو یه خاین کثافتی! ولی وقتی میشینه داستان مینویسه منم حق دارم نظرمو بگم چون به نوعی داره یه ناهنجاری رو تبلیغ و تطهیر میکنه منم باید نظرمو بگم همون طور که اون حق خودش دونسته! اصلا تا حالا دقت کردید این جمله قضاوت نکن چقدر در عادی شدن و قبح زدایی خیانت موثر بوده؟
    مثال: یکی مذهبیه ( هر دینی) خب خوش به حالش مناسکش رو به جا بیاره. ولی وقتی شروع میکنه تو وبلاگش ادعاهایی درباره مذهبش میکنه که من میدونم دروغه و یا با عقل جور در نمیاد اگه حرفی بزنم اسمش قضاوت یا دخالت نیست.
    اگر هم دقت کرده باشی این جمله قضاوت نکن رو اغلب افرادی به کار میبرن که دارن یه کار ناهنجار رو در ملا عام انجام میدن !! 
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۲ مهر ۹۵، ۱۸:۱۷
      تا حد زیادی موافقم.حس میکنم خیلی از مفاهیم درست واسه ما معنی نشدن.نیاز به تعریف دوباره دارن..
  • ستــ ـاره
    جمعه ۲ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۹
    وقتی میشه احترام گذاشت که عقاید طرف فقط به خودش مربوط باشه نه به بقیه!
    مثلا اینکه یکی ریش بلند میذاره و دوست داره خب من بهش احترام میذارم انتخاب خودشه. یا مثلا مسلمونه یا مسیحی یا کافر من بهش احترام میذارم چون انتخاب خودشه و به من هیچ ارتباطی پیدا نمیکنه... اما زمانی که اون به من بی احترامی کنه یا بخواد وارد زندگیم بشه یا هر اتفاق دیگه ای که به من مربوط میشه و قراره اعتقاداتش باید تجاوز به  من و حقوقم بشه قطعا بهش احترام نمیذارم...
    افراد بیمار زیادی سرتاسر دنیا وجود دارند که سعی در آزار و اذیت بقیه دارن و به نظر من احترام گذاشتن به این معنی که تو هر کاری دلت میخواد بکن صحیح نیست و اینجور که ما هم مثل اونا بهشون حمله کنیم درست نیست..
  • بای پولار
    جمعه ۲ مهر ۹۵ , ۱۰:۴۶
    آزادی عقیده و احترام بهش رو منم قبول دارم تا وقتی در یک چهارچوب شخصی باشه. اما وقتی وارد فاز تهاجمی می شه دیگه اون فکر مورد تایید نیست.
  • انگور ...
    پنجشنبه ۱ مهر ۹۵ , ۱۲:۵۶
    خب به نظر من بیشتر احترام گذاشتن تو یه تعامل شکل میگیره!
    اینم که اصلا مخالف هر قانون و حقوق و وجه انسانیه! اما خب واقعا چون الان تعامل مستقیمی با داعش ندارم نمیشه احترام گذاشتن و نذاشتن رو براش تعریف کرد :))
    احترام گذاشتن و نقد و بررسی کردن خیلی با هم متفاوتن و ربطی ندارن به همدیگه 
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۱ مهر ۹۵، ۱۳:۱۳
      منظور داعش نبود. منظور خیلی از زامبی های مجازی بود ;-)
  • Sif Tal
    چهارشنبه ۳۱ شهریور ۹۵ , ۲۳:۱۱
    سعی می کنم نظرم رو ساده بگم:
    یک: داعش به نظر بقیه احترام نمی گذاره، می گذاره؟
    اون آدمهایی که می کشه؟ اون آدمهایی که اسیر می کنه، نظرشون، قانونشون، قانون داعشی نیست در واقع... 

    دو: چطور می شه به نظر کسی که هیچ ارزشی برا نظر بقیه قائل نیست، احترام گذاشت؟

    سه: من در صورتی می تونم به نظر تو احترام بگذارم که تعامل وجود داشته باشه، مثلا باهات بحث کنم و این وقتی میسره که هر کی منطق و فلسفه ای و ایده ی خودش رو بیان کنه اما هیچ کس نخواد نظرش رو اجبار کنه به دیگری، فقط هر کی حرف و دلیلش رو بیان کنه و دنبال حقیقت بالاتر یا تصمیم کابردی بهتری باشه که بابحث بدست می یاد و در عمل از نتایج بحث استفاده کنیم.

    به عبارت دیگه، برای اینکه به تو احترام بگذارم، باید ابتدا با تو در ارتباط سالم باشم... اما داعش چنین ارتباطی رو با دنیای غیر داعشی برقرار نمی کنه؟ می کنه؟
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۱ مهر ۹۵، ۰۷:۴۹
      جواب کامل و جالبی بود.مرسی :-)
  • رشته خیال
    چهارشنبه ۳۱ شهریور ۹۵ , ۲۱:۲۰
    به نظر من احترام گذاشتن هم حدی داره :)))

    درسته که باید به عقاید شخصی احترام گذاشت یعنی هر کس آزاده اونجوری که دلش میخواد فکر کنه ولی بیشتر از عقاید باید به انسانیت احترام گذاشت انسانیت جنگ و کشتار رو نهی میکنه.
  • مهدی #!
    چهارشنبه ۳۱ شهریور ۹۵ , ۱۷:۱۴
    تفاوتی هست بین آزادی عقیده و آزادی عمل!!
    :)))
  • لیمو :)
    چهارشنبه ۳۱ شهریور ۹۵ , ۱۶:۳۸
    خب من خودم شخصا چون دوست دارم به عقاید دیگران احترام بذارم خیلی روی این موضوع قبلا فکر کردم,این موضوع هم اطراف من روی دین و نوع پوشش و... پیش میومد
    و در اخر به این نتیجه رسیدم که خب تپ این دنیا هرکسی یه دین و فرهنگی داره اما همه مجموعا انسان هستن
    و حالا به عقایدی احترام میذارم که از دایره انسانیت خارج نشده باشن
    داعش که اصلا انسان هم نیست :|
  • ree raa
    چهارشنبه ۳۱ شهریور ۹۵ , ۱۶:۲۱
    راستش این قضیه رو فقط تا یه حدی میشه قبول داشت که نظر تو قابل احترامه ، یعنی من میتونم بگم به نظت احترام میذارم تا وقتی که به من عقایدم توهین نشه، جون مال و امنیت و ارامشم تهدید نشه ،آیندم به بن بست نخوره  ! نه اینکه هی سر همین موضوع هم به قول خودت ژست روشن فکری بیایم! 


    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۳۱ شهریور ۹۵، ۱۷:۰۶
      اره. خیلی موافقم..
  • life around me
    چهارشنبه ۳۱ شهریور ۹۵ , ۱۴:۵۸
    من یه دفاعیه از یزید تو اینستا خوندم و طرف کلی با خشم ثابت کرده بود که باید به نظر یزید و ایدئولوژی که داشته احترام بذاریم!
    بیخیال دوستم،اینا بیشتر فانه.بهشون میگن ترول اینترنتی.والا
  • هوپ ...
    چهارشنبه ۳۱ شهریور ۹۵ , ۱۴:۱۲
    مسلما نه به هر عقیده ای نمیشه احترام گذاشت، یعنی به نظرم وقتی افکار و عقاید فردی باعث آسیب دیگران میشه،نمیشه ژست روشن فکری گرفت و گفت به ما ربطی نداره!
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۳۱ شهریور ۹۵، ۱۴:۱۶
      منم همین نظرو دارم..
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">