تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


امیرمهدی ژوله یه پستی توی اینستا گذاشته بود با این مضمون که چرا وقتی یه ورزشکار مدال میگیره به ملت ایران تبریک میگن. اونم وقتی که زحمتشو یه نفر دیگه کشیده. این واقعا بنظرم درست و جالب بود.. ولی خب جوابای ملت همیشه حاضر در صحنه خیلییییی واسم جالب بود. اینکه طبق معمول بهش حمله کردن و فرمودن اگه ما نبودیم که این ورزشکارا نبودن!!! ارزش مسابقات اینا به اینه که ما نگاهشون کنیم!!!! پول اینا داره از جیب ما (بیت المال) داده میشه!!!!!!

به قدری صبح تا شب توی تلویزیون مردمو دچار توهم کردن و مدام گفتن ملت فهیم و بزرگ ایران و ... خودشونم توی نقش خودشون گم شدن ظاهرا!!!! ما خیلیییییی خوب و باحالیم!!!!!!! خیلییییییییییییییی!!!!!!

طرف بزرگترین افتخارش اینه که یه بار اولین کسی بوده که پست مهناز افشارو لایک کرده و رکورد فحشو توی اینستا شکونده، اونوقت خیلییییی راحت درمورد همه چیز نظر کارشناسی میده و خیلی ساده عملکرد کسایی رو زیر سوال میبره که سال های سال واسه جایگاهشون زحمت کشیدن.

و جالبه که دستمزد و حقوق آدمایی که سالای زیادی از عمرشونو واسه کار و حرفشون گذاشتنو از جیب خودش یا بیت المال میدونه ولی تمام پولای اختلاس شده و پول نفت و اینا بهش ربطی نداره! دستمزد ورزشکارا و پزشکا و هنرمندا و تحصیل کرده ها و ... مثل خار توی چشمشون میمونه( اونم در حالی که حداقلش اینه که سااااال ها واسه به دست آوردنش زحمت کشیدن) ولی حقوق آدمایی که بدون کمترین تلاش و زحمت و یا درس خوندن، چندین برابر دیگرانه به چشمشون نمیاد.

چندین بار دیدم کامنت گذاشته بودن که خوب شد فلانی و فلانی باختن چون خیلی مغرور شده بودن!!! آخه تویی که تو کل زندگیت کمترین حرکت مثبتی انجام ندادی، خدارو هم بنده نیستی!!!! اون وقت انتظار داری آدمی که درسطح جهانی مطرحه غرور نداشته باشه. اون چیزی که بدیهیه اینه که موفقیت غرور خاص خودشو به همراه داره و البته هرچی موفقیت بزرگتر، غرور هم بیشتر. البته اگه این ژستای ادای فروتنی و شکسته نفسی رو کنار بذاریم! 

خلاصه اینکه ملت پررو و پر توقعی هستیم. خیلییییی زیاد. و البته در هر زمینه ای کارشناس و صاحب نظر!! تنها جایی هم که سفت و محکم پشت همدیگه می ایستیم، توی فحش دادن و نشون دادن این فرهنگ والامون به کل دنیاست!! حواسمون باشه که تمام سیاستمدارای شیاد و بددهن و مایه ی خفت و خواری، از بطن همین جامعه و از دل همین فرهنگ بیرون میان! از چین سیاستمدار و وزیر و وکیل و مدیر صادر نمیشه! و البته یادمون باشه تا وقتی سیاستمدارای بددهن و نشریات پر از حشو و بی ادبی داریم، نمیتونیم از مردم انتظار خویشتن داری داشته باشیم..

پ ن 1: هییییچ موقعیتی باعث نمیشه استثنا قائل بشیم و بی ادبی رو ندیده بگیریم!! مثل همه ی آدمایی که معتقدن چون به نظرشون ناداوری شده حق دارن فحش بدن!!

پ ن 2: عاشق اوناییم که میگن همه ی این کارا واسه اینه که ملت فهیم ایران و کشور بزرگ ایران مدال نگیره!! که اصلا همه ی دنیا با ما سر لج برداشتن، بس که ما خوبیم!!!! عاشق این خودبزرگ بینی خودمونم. کلا احساس میکنیم ما مرکز هستی هستیم و همه ی عالم باید دور ما بگردن و صد البته دغدغه ی اول همه ی کشورای دنیاییم!!! کاش یکی ما رو به خودمون بیاره که ما یه نقطه ی کوچولو روی این کره ی زمین و در حقیقت تو کل دنیا هیچیم!! مردمی داریم بی نهایت بی فرهنگ و بدوی و دور از اخلاق و صدالبته خودبزرگ بین. کاش از توهم بیرون بیایم. اگر هم دشمنی ای از سمت بقیه دنیا نسبت به ما باشه، نه بخاطر اینکه خیلی خوب و مهمیم!!، بلکه به این دلیله که خودمون با همه ی دنیا سر جنگ و دشمنی برداشتیم.

پ ن 3: حس میکنم ما همیشه همینقدر عقب افتاده بودیم و این تاریخ درخشانی که به رخمون میکشن یه دروغ بزرگه!! اگه آثار امثال حافظ و سعدی و مولانا نمونده بود، میگفتم اینا توهمی بیش نبودن. ولی الان میگم مردم کشور ما درطول تاریخ هم همین بودن. فقط مثل الان، به هرحال یه عده آدم ادیب و نخبه و بافرهنگ هم بودن که ما فقط اونا رو از توی تاریخ بلد کردیم! وگرنه مردم همیشه همین اندازه درگیر فقر و بی فرهنگی و صدالبته توسری خور بودن.. ماها هم به جای اینکه از امثال سعدی و مولانا الگو برداریم، از امثال ایرج میرزا الگو گرفتیم!!!

پ ن 4: توی اینستا زیاد دیدم که کسی پستی درمورد بی فرهنگی ما ایرانیا گذاشته و کلی آدم اومدن و تایید و تشویق که آره. همه ی ایرانیا اینطورین!! انگاری که مثلا ما ها از مریخ اومدیم! و البته اینا دقیقا همون آدمایین که به وقتش از هیچ فحشی دریغ نمیکنن. بنظرم اگر قصد اصلاح داریم، قدم اولش اینه که بپذیریم ما هم بخشی از این جامعه و بی فرهنگی هستیم. حالا بعضیا کمتر و بعضیا بیشتر. خوبه که اول از خودمون شروع کنیم. چه بسا رفتارایی که از نظر خودمون درسته ولی مصداق بارز بی فرهنگی و بی شعوریه. قطعا اونایی هم که فحش میدن از دیدگاه خودشون کار غلطی انجام نمیدن! پس بهتره یه نگاه دوباره به رفتارهامون داشته باشیم..

یانوشکا .. ۲۷ مرداد ۹۵ ، ۲۲:۳۱ ۱۲ ۸ ۶۹۶

نظرات (۱۲)

  • رعنا
    پنجشنبه ۲۸ مرداد ۹۵ , ۱۹:۴۷
    وای این پست عالی بود ممنونم:)

  • معلوم الحال
    پنجشنبه ۲۸ مرداد ۹۵ , ۱۲:۵۰
    آخ آخ
    پستتون منه بی سوادِ مادرزاد و بی فرهنگ رو واقعا خورد کرد! شما آرمانهای ما رو پایمال کردین. وایسا بگم بچه ها بیان زیر پستت در افشانی کنن 😂 بعدم بگم پیجتو هک کنن 😈 چون یا حق با ماست! یا حق رو باید بدی به ما 💪

    ما هنوز توی دوهزارسال پیش گیر کردیم! دنیا داره جلو میره و ما در حال عقب گردیم! من با اجازتون برم خودمو متحول کنم.
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۲۸ مرداد ۹۵، ۱۳:۰۲
      به یزدان اگر ما خرد داشتیم/کجا این سرانجام بد داشتیم..

      عالی گفتی. یا حق با ماست یا حق رو باید بدی به ما!!!! منطقشون اینه..
  • منتظر اتفاقات خوب
    پنجشنبه ۲۸ مرداد ۹۵ , ۱۱:۳۶
    همش اعتراض می کنیم به فرهنگ و جامعه ای که توش هستیم که اله وبله درحالی که نمی دونیم ما خودمون این جامعه رو ساختیم و این فرهنگ رو درست کردیم.
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۲۸ مرداد ۹۵، ۱۱:۴۱
      دقیقا. نمیدونم چرا همش خودمونو جدا میدونیم! ما هم از همین فرهنگ و جامعه ایم..
  • علی ف.
    پنجشنبه ۲۸ مرداد ۹۵ , ۱۰:۳۷
    از یه جایی به بعد ....
    والا حرکت جالبی نبود که این شکلی در مورد ایران و ملتش صحبت بشه ! 
    ضمن اینکه،بله! خیلی از اتفاقات توی دنیا به این خاطر می افتند که ایران کشور مهمیه...شما فکر کن که بر اساس آمار،در نیمی از مصاحبه های تبلیغاتی کاندیداهای اصلی آمریکا (ترامپ و کلین) صحبت از ایران به میان میاد ... ایران موقعیتش فوق استراتژیکه ... هر ابرقدرتی رویاشه که با یک چنین کشوری روابط سودآور داشته باشه!
    و همچنین،ما ملت خودبزرگ بینی نیستیم...بلکه اتفاقا خیلی هم به خودکم بینی دچاریم،که اگه این درست نبود،وضعیت الان ما این شکلی نبود ...
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۲۸ مرداد ۹۵، ۱۱:۲۳
      از نظر من شما هم دقیقا به همون خودبزرگ بینی ای که گفتم مبتلا هستید!
      ولی به هرحال اینجا وب منه و نظرات شخصی من توشه. لزومی نداره درست باشه و البته لزومی نداره اگه به مذاق شما خوشایند نیست، مطالعه بفرمایید..
  • ستــ ـاره
    پنجشنبه ۲۸ مرداد ۹۵ , ۰۴:۵۹
    عااااشق این پستهاتم 3> چقدرکه تو خوب توضیح میدی مسائل رو و فکرت رو بیان میکنی و من خیلی جاها باهات احساس نزدیکی کردم...

    ولی امید دارم که این فرهنگ های ناجور از این سرزمین رخت ببنده... نمیدونم شاید تا زمانی که زنده ام همچیناتفاقی هم نیفته ولی باز امید دارم و یجورایی هم خودمو گاهی اذیت میکنم!!!
    داداشم همیشه بهم میگه تو چقدررر حوصله داری!
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۲۸ مرداد ۹۵، ۰۹:۲۲
      مرسی که انقدر به من لطف داری عزیزم..
      منم امیدوارم. ولی بعید میدونم.. نمیدونم!
  • پر هام
    چهارشنبه ۲۷ مرداد ۹۵ , ۲۳:۴۴
    راستش من تو اینستا نیستم برا همین نمیدونستم توضیح داده . ببخشید .
    در مورد تاریخ هم من نگفتم که در جریان نیستید فقط احساس کردم یکم احساستون افراطیه :)
    اینکه میگید زمامداران زاییده همون فرهنگن  . به نظرم فرهنگ تو این زمینه خیلی مهم نیست چون از صحبت شما میشه اینطور نتیجه گرفت که چون فرهنگ ما معیوبه پس تو ایران هیچ آدم درست و حسابی ای وجود نداره . برای همینه که زمامدارانمون هم این طوری هستن .
    در صورتیکه به نظر من بحث فرهنگ نیست .  بحث نظام سیاسی یک کشوره . این که اون نظام سیاسی تا چه حد شایسته سالاره مهمه . اینکه نظام سیاسی چطور تشکیل میشه هم به نظر من بیش تر به شانس مربوطه تا به مردم . خیلی کشور ها انقلاب می کنن و با تغییر نظام سیاسیشون تبدیل به کشور های قدرتمندی میشن . خیلی ها هم وضعشون تغییری نمی کنه . 
    البته این نظر شخصیم بود . واقعا تو زمینه ی فلسفه ی سیاست مطالعه ای ندارم  شاید هم حق با شما باشه .
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۲۷ مرداد ۹۵، ۲۳:۵۲
      با نظرتون درمورد نظام سیاسی کشور کاملا موافقم. ولی بنظرم به هرحال همه تحت تاثیر همین فرهنگ توی جامعه هستن و تا این فرهنگ اصلاح نشه نمیشه امیدی به پیشرفت داشت. وصد البته خیلی وقتا نظام سیاسی یه کشور یه سری ارزش هارو به زور به جامعه و مردم القا میکنه. درحقیقت پروپاگاندا. و خیلی وقتا اجازه نمیده خیلی از تفکرات توی جامعه شکل بگیره. به هرحال همه ی این عوامل درکنار هم موثرن. ولی خب اینم صرفا نظر شخصی منه و منم که جامعه شناس یا سیاستمدار نیستم. :-)
  • مرد پاییزی
    چهارشنبه ۲۷ مرداد ۹۵ , ۲۳:۱۹
    یکی از بهترین پست هات بود. خیلی منطقی و خوب بیان کردی. 
  • خانم انار
    چهارشنبه ۲۷ مرداد ۹۵ , ۲۳:۱۸
    جالبیش این بود که کامنت های فحش رو پاک کرد و بعد نوشت دوستتون دارم 
    روانشناس مملکت براش نوشته بود دوست داشتن تو پول میشه واسه من که سر دو میلیون زندگیم تو هواست؟!! اون یه نمونه ای که من دیدم فقط
    + ....
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۲۷ مرداد ۹۵، ۲۳:۲۱
      اره. چقدر توی اون دوستتون دارم حرررف بود!!!!
      ای بابا.. :-(
  • پر هام
    چهارشنبه ۲۷ مرداد ۹۵ , ۲۲:۵۷
    قبول دارم . 
    این روزا هر هفتاد میلیون ایرانی عقیده دارن که : ببین با کیا شدیم هفتاد میلیون !
    درمورد ورزشکاران هم میشه این طور فکر کرد که ورزشکارا نماینده یک کشور در یک همایش جهانی هستن . کشور مثل خانواده می مونه . مثل اینکه برادر یا خواهر شما فلان افتخارو بدست بیاره . شما هم به نوعی در افتخارش سهیم می شید .

     به نظرم در هر مملکتی توده ی مردم بی سواد و سطحی نگر هستن . هیچ ملتی نسبت به ملت دیگه برتری ژنتیکی نداره .این زمامداران هستن که یک کشور رو نابود یا سربلند می کنن .
     
    درضمن گذشته ی ایران رو نمیشه نادیده گرفت . از گذشته ی درخشان ایران همین بس که در یک سرزمینی که بیشتر مساحتش خشک و بی آب و علفه یکی از اولین و بزرگترین تمدن های دنیا رو ایجاد کردیم .
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۲۷ مرداد ۹۵، ۲۳:۱۰
      اون پستی که اقای ژوله گذاشته بودن، با دلایل خودشون این مسئله رو توضیح داده بودن که من نخواستم تکرارش کنم. خودتون میتونید بخونید.
      این زمامداران هم زاییده ی همون ملت و فرهنگ هستن..
      بله. گذشته ی ایرانو میدونم. حرفم درحد یه احساس بود! وگرنه درجریان تاریخ هستم..
  • life around me
    چهارشنبه ۲۷ مرداد ۹۵ , ۲۲:۴۳
    فحش دادن و حتی حسادت کردن هم ریشه در خشم دارن.یبار پست گذاشتم در مورد خشم های انباشته شده تو روح مردممون که هی بهش دامن زده میشه.
    باید برای اینهمه خشم و عصبانیت فکری بشه!
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۲۷ مرداد ۹۵، ۲۲:۴۶
      اره. این همه خشم و عقده ی فروخورده که اینطوری بروز پیدا میکنه. واقعا باید یه فکری بشه..
  • ZaHrA ...
    چهارشنبه ۲۷ مرداد ۹۵ , ۲۲:۳۹
    در هر زمینه ای کارشناس و صاحب نظر عالی بود .
    مغز خالی و پز روشنفکری عالی !:-\
  • در انتظار گودو
    چهارشنبه ۲۷ مرداد ۹۵ , ۲۲:۳۲
    با اینکه از جوله خوشم‌ نمیاد اما حرفش منطقیه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">