تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان



اتفاقن من عاشق زن و دخترِ باهوش ام! برعکس خیلی از مردها؛...
درست که زنِ باهوش و زرنگ همه چیزِ آدم را می‌فهمد. چیزی از او پنهان نمی‌ماند. حواسش به همه چیزِ آدم هست. بخواهی برایش ریز بیایی و زیرک‌بازی در بیاوری متوجه می‌شود؛ بله درست. اما از آن دید هم نگاه کنی خوب است؛ زنِ باهوش همه چیزِ آدم را می‌فهمد؛ چیزی از او پنهان نمی‌ماند؛ حواسش به همه چیزِ آدم هست؛ متوجه می‌شود جزییات رفتارت را؛ جزییات احوالت را؛ خوب و بدش را. چشم نازک کنی، نگاه پایین بیندازی، سکوت کنی و حرف نزنی، گوشه‌ی ابرو کج کنی، در لحظه حالت را می‌خواند.
خوب باشی خوب است. زیر رو رو نکشی و روراست باشی، خرده‌شیشه نداشته باشد او هم روراست و صادق است. اینجوری باشی «مثل کف دست»، او هم همینجور است «مثل کف دست».
بله. من برعکس خیلی از مردها (یا شاید هم نرها) که زن و دخترِ "کم‌هوش" (خودشان می‌گویند "خنگ"‌‌) می‌پسندند، عاشق زن و دخترِ باهوشم!... گیرم بخواهد حواسش شب و روز به جیک و پیک من باشد؛ خب بگذار باشد. همه چیز زندگی من که روشن و پاک است و حالا نه اینکه طلا باشم، اما همچنان چه منتم به خاک؟!...
در عوض، زنِ باهوش، چیزهایی در رابطه به آدم می‌دهد که یک حرمسرا زنِ کم‌هوش (یا به قول آنها "خنگ") درصدی از آن را نه می‌دانند، نه می‌توانند بدهند!
زن و دخترِ باهوشِ (معمولن کتاب‌خوان)، چون جزییات را می‌فهمد، عشق و دوست‌داشتن و توجهش به تو هم، دقیق و ریز و با جزییات است.
کلی نیست. نمادین نیست. شبیهِ الگو و سنتِ رابطه‌ها و تکراری و از سر رفع تکلیف نیست!

به قلم سعید زادمهر اینجا


حالا بحث من اصلا این حرفا نیست. کاری ندارم کی جز کدوم دسته است و اصلا کدومش بهتره. به انتظار هر کسی از زندگی برمیگرده. مطمئنا نتیجه خیلیییی متفاوته. (بعدها شاید توی یه پستی از این هم حرف زدم) الان حتی منظورم صرفا روابط خاص عاطفی نیست. کلی دارم صحبت میکنم..

من آدم دقیقی هستم. خیلی دقیق. دونه به دونه ی کلمات آدما رو تحلیل میکنم. لحن صحبتشونو میشناسم. احساسشونو درک میکنم. بخدا حتی از طرز سلام کردن دوستام، حتی توی تلگرام، میتونم حالشونو بفهمم. میتونم غمشونو، خستگیشنو، حال خوبشونو ... بفهمم. حتی بدون اینکه توضیحی بدن. چیزی که بارها واسشون باعث تعجب شده.. آدما رو نه با کلماتشون، با لحن صحبتشون و احساس پشت کلماتشون میشناسم. دقیق، دقیق، دقیق! حتی بارها شده با بعضیا دعوا کردم. ن بخاطر کلماتشون، بخاطر لحن توهین آمیزشون! فهمیدن این خصلت من، کار سختی نیست. هرکسی که چندباری باهام حرف بزنه متوجه میشه.
مشکل اونجایی شروع میشه که کسی منو احمق فرض کنه!! اینکه احساس کنه میتونه زیر و رو بکشه و با من بازی کنه و حس کنه من نمیفهمم. این از همه چیز دردناکتره. دوست دارم به یه عده بگم اگه به روتون نمیارم، فقط واسه اینه که واسم عزیزید. همین! انقدر به زرنگی خودتون افتخار نکنید.. هر کسی آستانه ی تحملی داره. آدمایی که همیشه باهاتون خوبن، مهربونن، سعی میکنن درکتون کنن، چیزی ازتون نمیخوان، از همه ی کم و کاستی هاتون چشم پوشی میکنن، یه روزی یه جایی بالاخره صبرشون تموم میشه. از یه جایی به بعد واسه همیشه بیخیالتون میشن. از من گفتن..

پ ن 1: اون عده ای که مخاطب این پستن، اینجا رو نمیخونن :-)))))
پ ن 2:مقبولک!!!!!!!!!!
پ ن 3: نقاشی اثر picaso
پ ن 4: آدما رو به چشم زاپاس نبینیم!!! واسه روز مبادا و تنهایی نگهشون نداریم! شاید واسمون بمونن ولی قلب شیشه ایشون ترک بر میداره..

یانوشکا .. ۲۵ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۵۱ ۷ ۹ ۴۸۱

نظرات (۷)

  • میس تیچر
    دوشنبه ۲۵ مرداد ۹۵ , ۲۰:۲۱
    چی بگم؟؟؟ عالیه حرفی نمیمونه! هر آدمی خودشه و ایده آل های خودش ...
  • ZaHrA ...
    دوشنبه ۲۵ مرداد ۹۵ , ۱۹:۲۸
    امروز به چیزی مشابه پست شما فکر میکردم...
    به اینکه چرا ادما وقتی از ی چیزی ناراحت میشن یا خوشحال میشن ( نه صرفا خانم ها یا اقایون) ، حالشون رو‌ پشت استیکر خنده و شوخی قایم میکنن؟! منم میفهمم ، اینکه ی جایی یکی ناراحت میشه ولی به خنده و شوخی تمومش میکنه ، یا خستگی و بی حوصلگی ....
    پ ن ۴ خیلی خوب بود :)
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۲۵ مرداد ۹۵، ۱۹:۴۳
      درست میگی. ولی من بیشتر منظورم وقتی بود که از یه چیزی خبر داری ولی به روی خودت نمیاری و اون ادم اینو میذاره به حساب حماقت نه لطف..
  • x
    دوشنبه ۲۵ مرداد ۹۵ , ۱۷:۱۳
    متاسفانه منم خیلی زیاد دقیقم به حرف ها و لحن ها و جزئیات رفتا  ادم ها ... گاهی فکر می کنم کاش انقدر دقیق نبودم شاید کمتر اذیت میشدم ...
  • مرد پاییزی
    دوشنبه ۲۵ مرداد ۹۵ , ۱۴:۵۵
    بیشتر زن ها باهوش هستن و میفهمن، شاید اهل جنجال و هیاهو نیستن. بعضیا هم کوتاه میان. بعضیا هم بیخیالن، یه عده هم مقابله به مثل میکنن جوری که حتی نفهمی از کجا خوردی :)))  
    در واقع میتونم بگم ممکنه زن های باهوش تظاهر به معمولی بودن هم بکنن. زن ها موجودات عجیبی هستن :) 
  • منتظر اتفاقات خوب
    دوشنبه ۲۵ مرداد ۹۵ , ۱۳:۰۱
    اینکه بعضیا رو بشناسی ولی بازم باهاشون خوب برخورد کنی شاید دلیلش این باشه که دیگه اصلا برات مهم نیستند. 
  • فاطیما کیان
    دوشنبه ۲۵ مرداد ۹۵ , ۱۲:۵۶
    "مشکل اونجایی شروع میشه که کسی منو احمق فرض کنه!! اینکه احساس کنه میتونه زیر و رو بکشه و با من بازی کنه و حس کنه من نمیفهمم. این از همه چیز دردناکتره. دوست دارم به یه عده بگم اگه به روتون نمیارم، فقط واسه اینه که واسم عزیزید. همین! انقدر به زرنگی خودتون افتخار نکنید.. هر کسی آستانه ی تحملی داره. آدمایی که همیشه باهاتون خوبن، مهربونن، سعی میکنن درکتون کنن، چیزی ازتون نمیخوان، از همه ی کم و کاستی هاتون چشم پوشی میکنن، یه روزی یه جایی بالاخره صبرشون تموم میشه"

    میدونستی حرف دل منو نوشتی ؟ من هم خیلی دقیقم و حال و روز آدم هارو حتی اگر ندیده باشم از توی متن و تلگرام و ... هم میفهمم 
    خیلی وقت ها کوتاه میام از چیزهایی که حس میکنم و طرف میگه که اینطوری نیست ولی هست ! فقط چون برای احترام قائلم وگرنه گوش هام دراز نیست ...
    • author avatar
      یانوشکا ..
      ۲۵ مرداد ۹۵، ۱۳:۰۱
      همینه. گاهی یه عده علاقه و احترام ادمو با احمق بودن اشتباه میگیرن.. ندیده میگیری ولی فکر میکنن کوری!
  • مه‍ شید
    دوشنبه ۲۵ مرداد ۹۵ , ۱۲:۵۳
    زنا همشون خوب میفهمن :) یه وقتا نمیخوان که بفهمن شاید تقاضا اینطور هست
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">